Voor een betere surfervaring, gelieve een andere compatibele browser te gebruiken zoals Firefox of Google Chrome

Ook online solden verdienen al je aandacht!

Online solden: voorbereiding is alles!

Solden blijven het middel bij uitstek om je verkoop een flinke boost te geven. Dat geldt voor een winkel, maar ook voor je online shop! Klaar om je cyberconsumenten te ontvangen?
 

Steeds meer consumenten shoppen op het internet, zeker in de soldenperiode. Waarom? Ze hoeven dan niet urenlang in overvolle winkels aan te schuiven, terwijl prijzen en kortingen vergelijken veel eenvoudiger is. Bovendien stijgt het online productaanbod snel. Met een online shop zit je goed, maar het is nog beter als je die aan deze speciale periode aanpast.
 

Begin er op tijd aan

Een goede voorbereiding is essentieel. En net zoals in een fysieke winkel komt er heel wat bij kijken. Om te beginnen: hoe zit het met je voorraad? Welke producten wil je prioritair aan de man/vrouw brengen? En ben je zeker dat je aan de vraag kunt voldoen? Het zou jammer zijn als je klanten moet ontgoochelen die op jouw site leuke koopjes dachten te doen … Check ook of de nieuwe productreeksen al beschikbaar zijn. Een klant die je met een korting hebt gelokt, geeft uiteindelijk misschien de voorkeur aan een stuk uit je nieuwe collectie. Besteed ook genoeg aandacht aan de technische aspecten: stel je voor dat je site onbereikbaar is of te traag werkt in volle soldengekte!

 

Schaaf je aanvalsplan bij

De eerste indruk is vaak doorslaggevend, ook tijdens de solden. Overtuig je klanten dus al meteen bij het begin van de solden met mooie kortingen op enkele bestsellers. Zo prikkel je de nieuwsgierigheid van je potentiële klanten. Niet alleen de start moet geslaagd zijn: plan ook zorgvuldig hoe je onweerstaanbare aanbiedingen zullen evolueren. Het is immers de bedoeling dat je klanten tijdens de hele soldenperiode terugkeren naar je site!

 

Alles staat of valt met de eerste soldendag

 

Essentieel: teasen en communiceren!

Hoewel je klanten meestal wel weten wanneer het solden is, moet je ze toch op de hoogte brengen. Om hun belangstelling te wekken, zijn de sociale media onovertrefbaar. Begin op voorhand met een beetje teasing (zoals: nog maar 7 dagen vóór -30% op het hele assortiment). En maak de aanbiedingen elke keer nog een beetje straffer. Pas de omslagfoto van je Facebook-profiel aan, publiceer regelmatig je beste solden op Instagram, enz. Kortom: wees creatief en smeed een hechte band met je klanten!

Te onthouden voor geslaagde online solden:

  • Begin er op tijd aan
  • Schaaf je aanvalsplan bij
  • Essentieel: teasen en communiceren!

Hoe kunnen we u helpen?