Voor een betere surfervaring, gelieve een andere compatibele browser te gebruiken zoals Firefox of Google Chrome

header contact hero

Denkt u slachtoffer te zijn van een fraude?

  • Heeft u verdachte transacties op uw rekening(en) opgemerkt?

  • Heeft u zelf transacties verricht en goedgekeurd en daarna ontdekt dat u bedrogen werd?

  • Heeft u persoonlijke gegevens ingevoerd op een verdachte website of heeft u uw persoonlijke bankgegevens (rekeningnummer(s) en/of kaartnummer(s), PIN-code, code ontvangen per SMS of code gegenereerd door uw digipass) meegedeeld: u bent misschien wel het slachtoffer van phishing!

Slachtoffer van Fraude – Blokkering 24u op 24 / 7 dagen op 7:

Uw Beobank kaarten via Card Stop via 078/ 170 170 of via uw Beobank Mobile applicatie of via Beobank Online (Rekeningen\Kaarten\Blokkeren)

Uw toegang tot Online Bankieren via:

  • Beobank Service Center op +32 (0)2 622 20 00 van maandag tot vrijdag van 8h tot 20h en de zaterdag van 9h tot 12h30. Buiten deze uren, gelieve Card Stop te bellen op 078/ 170 170 die uw aanvraag zal behandelen.
  • Of vul het online formulier in

Wat kan u zelf doen?

telefoon met onbekende beller

Laat ons weten wat er aan de hand is, dan gaan we u helpen

Bent u slachtoffer van identiteitsfraude of werd er een frauduleuze overschrijving uitgevoerd ? U kan een bericht verzenden naar de Fraude dienst van Beobank via berichten in uw Beobank Online en/of Beobank Mobiel.

Trap in de tussentijd niet in verdachte telefoontjes.

Dus: wordt u gebeld door iemand die zich voordoet als medewerker van Beobank? En vraagt deze medewerker om geld veilig te stellen op een kluisrekening? Ga hier niet op in.

Wij vragen u nooit geld over te boeken en kluisrekeningen bestaan niet.

Betaalkaart op tafel

Een betaling met een kaart betwisten

Je bankkaart werd gestolen en de dief heeft er aankopen mee gedaan. Of misschien wil je een betaling annuleren omdat je de goederen niet hebt ontvangen.

Is je kaart niet meer in je bezit? Blokkeer dan zeker eerst de kaart. Vul vervolgens het formulier in om de transactie te betwisten.

Een kaarttransactie betwisten

Vragen en antwoorden

Veelgestelde vragen

Ik heb een sms ontvangen van Beobank. Komt deze sms echt van Beobank? Hoe kan ik daar zeker van zijn?

Als u net een nieuwe kaart hebt besteld of uw verloren of gestolen kaart hebt laten vervangen, is dat mogelijk. Beobank biedt u de mogelijkheid om de PIN-code voor uw nieuwe Beobank kaart via de telefoon te kiezen via onze beveiligde telefoondienst.

Wat als ik mijn smartphone verlies of hij gestolen wordt? Kan iemand er dan betalingen mee uitvoeren via Payconiq by Bancontact?

Als uw toestel verloren raakt of gestolen wordt, moet u zo snel mogelijk contact opnemen met Card Stop (www.cardstop.be) op het nummer 078 170 170 zij kunnen dan uw Payconiq by Bancontact-app blokkeren. Zodra dat gebeurd is, kan niemand de app nog gebruiken, zelfs niet met uw geheime code. U kunt uw Bancontact-kaart wel nog steeds gebruiken nadat uw Payconiq by Bancontact-app is geblokkeerd.

Indien u ook Beobank Mobile geïnstalleerd hebt op dit toestel, vergeet dan niet om die ook te blokkeren. Als u een Digipass hebt, kunt u zelf de toegang op uw telefoon blokkeren via Beobank Online in het menu Mijn Profiel > Mobiele applicatie.

Als u geen Digipass hebt, kunt u contact opnemen met Beobank Service Center op het nummer +32 (0)2 622 20 00 (van maandag tot vrijdag van 8u tot 20u, en op zaterdag van 9u tot 12u30) en een aanvraag indienen om uw mobiele apparaat te laten schrappen.

Kent u onze blog al?

Hoe uw bankkaarten beschermen tegen oplichters ?

Laat oplichters uw vakantie niet verknallen

Bankkaartenfraude is een vaak voorkomende vorm van oplichterij tijdens de vakantie: criminelen maken misbruik van de onbezorgdheid die de meeste toeristen aan de dag leggen.
De quishing

Wat is quishing en hoe beschermt u zichzelf ertegen?

Quishing herkennen én voorkomen? Ontdek hier hoe deze nieuwe phishing-vorm eruitziet en hoe u zichzelf ertegen beschermt.
Wat is hulpvraagfraude?

Wat is hulpvraagfraude en wat kan u ertegen doen?

Contacteert een vriend u met de vraag om financiële hulp? Wees op uw hoede voor hulpvraagfraude! Dankzij deze tips loopt u niet in de val.
veiligheidsreflexen

Bankieren op afstand: 10 veiligheidsreflexen

Hoe betrouwbaar is online bankieren? Dankzij deze 10 veiligheidsreflexen kan u met een gerust hart bankieren op afstand.

Hoe kunnen we u helpen?