Denkt u slachtoffer te zijn van een fraude?
-
Heeft u verdachte transacties op uw rekening(en) opgemerkt?
-
Heeft u zelf transacties verricht en goedgekeurd en daarna ontdekt dat u bedrogen werd?
-
Heeft u persoonlijke gegevens ingevoerd op een verdachte website of heeft u uw persoonlijke bankgegevens (rekeningnummer(s) en/of kaartnummer(s), PIN-code, code ontvangen per SMS of code gegenereerd door uw digipass) meegedeeld: u bent misschien wel het slachtoffer van phishing!
Slachtoffer van Fraude – Blokkering 24u op 24 / 7 dagen op 7:
Uw Beobank kaarten via Card Stop via 078/ 170 170 of via uw Beobank Mobile applicatie of via Beobank Online (Rekeningen\Kaarten\Blokkeren)
Uw toegang tot Online Bankieren via:
- Beobank Service Center op +32 (0)2 622 20 00 van maandag tot vrijdag van 8h tot 20h en de zaterdag van 9h tot 12h30. Buiten deze uren, gelieve Card Stop te bellen op 078/ 170 170 die uw aanvraag zal behandelen.
- Of vul het online formulier in
Wat kan u zelf doen?
Bankkaart niet in uw bezit?
Heeft u uw smartphone/tablet verloren of werd deze gestolen?
Heeft u een bevestigingsaanvraag ontvangen voor een niet-geautoriseerde transactie?
Heeft u verdachte e-mails of sms’en ontvangen?
Laat ons weten wat er aan de hand is, dan gaan we u helpen
Bent u slachtoffer van identiteitsfraude of werd er een frauduleuze overschrijving uitgevoerd ? U kan een bericht verzenden naar de Fraude dienst van Beobank via berichten in uw Beobank Online en/of Beobank Mobiel.
Trap in de tussentijd niet in verdachte telefoontjes.
Dus: wordt u gebeld door iemand die zich voordoet als medewerker van Beobank? En vraagt deze medewerker om geld veilig te stellen op een kluisrekening? Ga hier niet op in.
Wij vragen u nooit geld over te boeken en kluisrekeningen bestaan niet.
Een betaling met een kaart betwisten
Je bankkaart werd gestolen en de dief heeft er aankopen mee gedaan. Of misschien wil je een betaling annuleren omdat je de goederen niet hebt ontvangen.
Is je kaart niet meer in je bezit? Blokkeer dan zeker eerst de kaart. Vul vervolgens het formulier in om de transactie te betwisten.