Een transactie betwisten
-
Ziet u een verkeerde betaling op uw rekeninguittreksel of kaartafschrift? Betwist online uw transacties.
Wanneer een transactie betwisten?
Er zijn verschillende gevallen waarin u een transactie kunt betwisten:
• u bent meermaals gedebiteerd voor dezelfde verrichting;
• u hebt geen toestemming gegeven voor de transactie, maar u werd wel gedebiteerd;
• u hebt de goederen niet ontvangen of u hebt de terugbetaling van de handelaar niet ontvangen;
• enz.
Om een transactie met uw krediet- of debetkaart te betwisten, kiest u het juiste formulier naargelang uw situatie (zie hieronder).
Opgelet! Als u fraude met uw kaart vermoedt, blokkeer deze dan onmiddellijk via uw Beobank Mobile app, Beobank Online of door Card Stop te bellen op +32 (0)78 170 170.
Wat zijn de stappen bij het betwisten van een transactie?
Krediet- en debetkaarten
Vul het formulier in dat bij uw situatie past en voeg de bewijsstukken toe.
U ontvangt een bevestigingsmail zodra uw aanvraag in onze database is ingevoerd
Wij analyseren uw dossier en nemen eventueel contact met u op voor meer informatie.
Op basis van de informatie die wij hebben verzameld en die u hebt verstrekt, wordt u gecrediteerd als blijkt dat u recht hebt op het bedrag in kwestie.
Betwisting debetkaart
Vul het formulier in om transacties (Bancontact / Maestro betaling) met uw debetkaart te betwisten. Voeg online de gevraagde bewijsstukken toe.
Betwisting kredietkaart
Vul het formulier in om transacties met uw kredietkaart te betwisten. Voeg online de gevraagde bewijsstukken toe.
Betwisting PRO-kredietkaart
Om transacties met uw professionele kredietkaart (die met het nummer 44 beginnen) te betwisten, vult u het formulier in dat beschikbaar is op de website mijnkaart.be