6 lessen uit de coronacrisis voor uw financieel beheer
De pandemie heeft het bedrijfsleven op z’n kop gezet. Zelfstandigen en KMO-bedrijfsleiders staan in de frontlinie. Wat...
Als zelfstandige of KMO-bedrijfsleider beschikt u ongetwijfeld over één of meer zakelijke rekeningen. Maar staat uw bank nog wel als een partner naast u? Vooral in crisistijden is dit een belangrijke vraag. Want net als het een beetje moeilijker gaat, ziet u hoe sterk een relatie is. Staat uw huidige bank wel altijd voor u klaar zoals het hoort? Sommige signalen mag u niet negeren.
Dit is een unieke crisis, die veel zelfstandigen en KMO’s bijzonder zwaar treft … Ondervindt u zelf ook moeilijkheden? Dan is het een hele opluchting als u voelt dat u ook in woelige tijden op uw bank kunt rekenen. De steun van uw bank kan allerlei vormen aannemen: relevante en actuele informatie, waardevol advies, persoonlijk contact, aangepaste financiële voorstellen, enz.
Technologie maakt alles eenvoudiger, maar vervangt nooit een goed gesprek. Kent u uw contactpersoon bij de bank? Hebt u de naam en het rechtstreekse telefoonnummer van uw adviseur? Kunt u hem of haar een e-mail sturen en krijgt u dan ook antwoord? Er is niets zo frustrerend als met een chatbot “praten” of een vaag, algemeen antwoord krijgen van iemand in een callcenter. Een ondernemer moet in vertrouwen kunnen werken. Meer zelfs: hij verdient een luisterend oor en gepersonaliseerd advies, van mens tot mens!
Digitale tools zijn niet meer weg te denken uit uw dagelijks leven. Misschien gebruikt u zelfs meerdere tools naast elkaar … Zou het niet veel eenvoudiger zijn als uw bank u een digitaal platform ter beschikking zou stellen voor al uw verrichtingen? Makkelijk, snel en … efficiënt!
Bezorgt een krediet aanvragen u stress? Nochtans is het voor een bedrijfsleider heel normaal om zijn of haar activiteiten te financieren. Maar dan moet uw bank wel meewillen … Hebt u een sterk kredietdossier opgesteld en krijgt u toch een “neen” te horen? Daar hoeft u zich zeker niet bij neer te leggen! Van een “partner” mag u minstens verwachten dat hij u uitlegt waarom en u eventueel andere mogelijkheden toont.
In deze crisistijden neemt u waarschijnlijk ook alle kosten onder de loep. En dan doet het pijn als u merkt dat er bedragen van uw rekening verdwijnen zonder dat u weet wat er tegenover staat. Op een jaar gaat het gemakkelijk om tientallen euro’s. Misschien is het tijd om u af te vragen of deze uitgaven nog wel overeenstemmen met de service die u ontvangt of die u van uw bank mag verwachten.
Gaan één of meer van deze knipperlampjes branden? Dan is dit misschien het juiste ogenblik om van bank te veranderen. Voor de formaliteiten hoeft u het in elk geval niet te laten. U moet alleen de bank vinden die echt naar u luistert en efficiënt aan al uw verwachtingen beantwoordt. Zoekt u financiële oplossingen om uw bedrijf optimaal te beheren? Een adviseur die u met naam en voornaam kent? Die altijd beschikbaar is en op wie u kunt rekenen? Stel de PRO-diensten van Beobank gerust op de proef, ze zullen u niet ontgoochelen!
Deze publicatie bevat algemene informatie en vormt geen persoonlijk advies. Deze informatie kan veranderen of onderworpen zijn aan specifieke regels of interpretaties, afhankelijk van de situatie. Beobank is niet verantwoordelijk voor de juistheid, de volledigheid en de bijgewerkte versie van de informatie uit de genoemde bronnen.