Online betalen nu veiliger dan ooit
Als u op het web koopt, zult u zich steeds vaker moeten identificeren aan de hand van...
Sinds midden maart 2021 zitten miljoenen Belgen noodgedwongen thuis en zien zich verplicht om hun gedrag op allerlei punten aan te passen. Telewerken werd - en wordt nog steeds - sterk aanbevolen, de winkels waren gesloten… en de online verkoop boomt. In het schaarse verkeer vielen de bestelwagens van koeriers en postdiensten nog meer op dan anders. Maar naarmate de online omzet toeneemt, stijgt ook het aantal gevallen van oplichting en fraude. Toch kan iedereen veel onheil vermijden met enkele elementaire voorzorgen. En als u helemaal zonder zorgen online wilt shoppen, dan is er nog een andere manier om zich te beschermen.
Vaak hoor je dat alle kredietkaarten elkaar waard zijn. Maar klopt dat ook? Niet echt … Met sommige kaarten koop je op krediet en betaal je gemakkelijker online. Punt. Maar er zijn ook andere kaarten, zoals de Beobank Extra Mastercard* die automatisch 3 exclusieve verzekeringen biedt. Een Aankoopverzekering, Verlengde garantie en Safe online, voor zorgeloos shoppen!
Alle aankopen met een kredietkaart verlopen bij Beobank optimaal beveiligd dankzij de labels Verified by Visa en Mastercard SecureCode. Check dus zeker altijd of een handelaar de logo’s Verified by Visa en Mastercard SecureCode op zijn website heeft geplaatst. U zult al snel merken dat het er veel zijn! U voelt zich meteen een stuk geruster wanneer u de knop “Bestelling verzenden” aanklikt. Bent u met deze kaarten absoluut zeker dat er u nooit iets zal overkomen? Dat ook weer niet, maar wij staan klaar om uw probleem zo snel mogelijk op te lossen en u zo goed mogelijk te helpen.
Natuurlijk moet u zelf ook een beetje meewerken door heel voorzichtig met uw persoonlijke gegevens om te springen. Kort gezegd: deel ze nooit! Een bank of kredietinstelling zal u nooit naar uw persoonsgegevens, wachtwoord, pincode, … vragen. Niet aan de telefoon, niet via e-mail, niet op een website. Als u zelf slordig omspringt met uw kredietkaart en uw wachtwoord, dan is het niet zo evident om een frauduleuze transactie terugbetaald te krijgen. Eigenlijk is het eenvoudig: gedraag u als een “goede huisvader”.
Ondervindt u problemen met een betaling en komt het niet tot een akkoord met de handelaar of organisatie? Bel dan Beobank Service Center op 02 626 50 50. Vul het formulier Verzoek om onderzoek kredietkaartverrichting in en na een onderzoek betalen wij u het bedrag terug als uw betwisting gegrond is.
*Kredietopening van onbepaalde duur, onder voorbehoud van aanvaarding van het dossier en wederzijds akkoord.
Deze publicatie bevat algemene informatie en vormt geen persoonlijk advies. Deze informatie kan veranderen of onderworpen zijn aan specifieke regels of interpretaties, afhankelijk van de situatie. Beobank is niet verantwoordelijk voor de juistheid, de volledigheid en de bijgewerkte versie van de informatie uit de genoemde bronnen.