Voor een betere surfervaring, gelieve een andere compatibele browser te gebruiken zoals Firefox of Google Chrome

3d secure

Veilig betalen op internet

  • De voordelen van online winkelen zijn algemeen gekend, het is gemakkelijk en gebruiksvriendelijk. De veiligheid van het online betalen is daarbij van het grootste belang. Dankzij de gratis 3D Secure beveiligingstechnologie kan het ook extra veilig.

mobile

Wat is 3D Secure precies?

3D Secure is een  beveiligingstechnologie voor betalingen op het internet via uw Visa of Mastercard kredietkaart of via de Bancontact of Maestro functies van uw debetkaart. Deze technologie zorgt ervoor dat tijdens de online betaling een extra veiligheidscontrole ingebouwd wordt waarbij er een extra bevestiging van uw identiteit gebeurt.

Deze technologie wordt echter niet door alle handelaren gebruikt in hun webshop, waardoor deze extra beveiliging niet op alle websites gevraagd wordt. U herkent de deelnemende online winkels aan onderstaande logos:

visa mastercard

Wat hebt u nodig?

Om online betalingen te kunnen doen op websites die gebruik maken van de 3D Secure technologie, moet aan 3 voorwaarden worden voldaan:

  1. U beschikt over een debetkaart gekoppeld aan uw betaalrekening, of over een kredietkaart.
    • Voor een betaling met uw kredietkaart of via de Maestro-functie van uw debetkaart:
      • u maakt gebruik van de Beobank Mobile-app, of
      • u beschikt over een toegang tot Beobank Online en hebt uw persoonlijk GSM-nummer aan ons doorgegeven, of
      • u beschikt over een Digipass van Beobank.
    • Voor een betaling via de Bancontact-functie van uw debetkaart: u beschikt over een toegang tot Beobank Online en een Digipass van Beobank.
  2. De website waarop u een aankoop wenst te doen, moet gecertifieerd zijn voor Verified by Visa (Visa), Mastercard SecureCode (Mastercard en Maestro) of Bancontact.                                                                                            

Hoe werkt het?

Om een online betaling te doen met uw kredietkaart

  1. Na het afronden van uw aankoop klikt u op het Visa- of Mastercard-logo (naargelang het logo op uw kaart) op het betaalscherm van de webwinkel
  2. Vul op het volgende scherm uw naam in, precies zoals die op uw kaart staat (in HOOFDLETTERS) + uw volledige kaartnummer (16 cijfers) + de vervaldatum van uw kaart + de veiligheidscode van uw kaart (de 3 laatste cijfers op de achterkant van uw kaart) en bevestig.
  3. Vervolgens zal u gevraagd worden om een extra bevestiging van uw identiteit. Afhankelijk van uw situatie zal een manier van bevestigen worden voorgesteld. Onderaan het bevestigingsscherm kunt u desgewenst een andere manier kiezen.
  4. Kies de manier om uw betaling te bevestigen:
    • Via Bevestiging Mobile: standaard voorgesteld indien u gebruik maakt van de Beobank Mobile-app. Bij deze manier van authentificeren krijgt u een notificatie op uw smartphone. Wanneer u erop klikt, geeft deze notificatie u de details van de transactie die op bevestiging wacht, en u bevestigt de betaling rechtstreeks in de app aan de hand van de 6-cijferige Beobank Mobile geheime code.
    • Via uw Beobank Online wachtwoord en een unieke bevestigingscode die u via sms ontvangt: hierbij krijgt u een sms met een unieke identificatiecode op het gsm-nummer dat u ons gegeven hebt. Vul die code in op de voorziene plaats op het scherm, evenals uw Beobank Online wachtwoord.
    • Via uw Digipass: u kunt ook een code creëren met uw Digipass als u er een hebt.
  5. Na een laatste bevestiging weet u of de betaling is aanvaard en keert u automatisch terug naar de website van de handelaar.

Mocht u uw Beobank Online wachtwoord niet meer kennen, dan kunt u het hier resetten, of via uw agentschap.

    Hebt u geen toegang tot Beobank Online of Beobank Mobile?

    Vraag hier uw toegang aan, of neem contact op met uw Beobank agentschap of bel naar 02 622 20 00, van maandag tot vrijdag van 8 tot 20u en op zaterdag van 9 tot 12u30.

    Hebt u ons uw gsm-nummer niet doorgegeven?

    Ga dan langs in een Beobank-agentschap in uw buurt om uw gegevens te updaten. Of bel 02 622 20 00, van maandag tot vrijdag van 8 tot 20u en op zaterdag van 9 tot 12u30.

    Om een online betaling te doen via de Bancontact-functie van uw debetkaart

    1. Na het afronden van uw aankoop klikt u op het Bancontact-logo op het betaalscherm van de webwinkel.
    2. In het volgende scherm vult u uw naam in zoals vermeld op uw debetkaart, uw volledige kaartnummer (17 cijfers) en de vervaldatum van uw kaart. Al deze gegevens vindt u op uw debetkaart.
    3. Nadat u bevestigt, verschijnt het identificatiescherm. Hier vult u de code van 8 cijfers in die u via uw Digipass genereert. De verschillende stappen die u hiervoor moet volgen staan duidelijk uitgelegd op het scherm.
      Hebt u geen Digipass?
      Ga dan langs in een Beobank-agentschap in uw buurt. Anders zult u geen aankopen kunnen doen op sites via de Bancontact-functie van uw debetkaart.
    4. Na een laatste bevestiging weet u of de betaling is aanvaard en keert u automatisch terug naar de website van de handelaar.

    Om een online betaling te doen via de Maestro-functie van uw debetkaart

    1. Na het afronden van uw aankoop klikt u op het Maestro-logo op het betaalscherm van de webwinkel.
    2. In het volgende scherm vult u uw naam in zoals vermeld op uw debetkaart, uw volledige kaartnummer (17 cijfers) en de vervaldatum van uw kaart. Al deze gegevens vindt u op uw debetkaart. Het veld voor de kaartverificatiecode is niet noodzakelijk en laat u dus gewoon leeg.
    3. Vervolgens zal u gevraagd worden om een extra bevestiging van uw identiteit. Afhankelijk van uw situatie zal een manier van bevestigen worden voorgesteld. Onderaan het bevestigingsscherm kunt u desgewenst een andere manier kiezen.
    4. Kies de manier om uw betaling te bevestigen:
      • Via Bevestiging Mobile: standaard voorgesteld indien u gebruik maakt van de Beobank Mobile-app. Bij deze manier van authentificeren krijgt u een notificatie op uw smartphone. Wanneer u erop klikt, geeft deze notificatie u de details van de transactie die op bevestiging wacht, en u bevestigt de betaling rechtstreeks in de app aan de hand van de 6-cijferige Beobank Mobile geheime code.
      • Via uw Beobank Online wachtwoord en een unieke bevestigingscode die u via sms ontvangt: hierbij krijgt u een sms met een unieke identificatiecode op het gsm-nummer dat u ons gegeven hebt. Vul die code in op de voorziene plaats op het scherm, evenals uw Beobank Online wachtwoord.
      • Via uw Digipass: u kunt ook een code creëren met uw Digipass als u er een hebt.
    5. Na een laatste bevestiging weet u of de betaling is aanvaard en keert u automatisch terug naar de website van de handelaar.

    Mocht u uw Beobank Online wachtwoord niet meer kennen, dan kunt u het hier resetten, of via uw agentschap.

      Hebt u geen toegang tot Beobank Online of Beobank Mobile?

      Vraag hier uw toegang aan, of neem contact op met uw Beobank agentschap of bel naar 02 622 20 00, van maandag tot vrijdag van 8 tot 20u en op zaterdag van 9 tot 12u30.

      Hebt u ons uw gsm-nummer niet doorgegeven?

      Ga dan langs in een Beobank-agentschap in uw buurt om uw gegevens te updaten. Of bel 02 622 20 00, van maandag tot vrijdag van 8 tot 20u en op zaterdag van 9 tot 12u30.

      Uw voordelen

      • Internationaal erkend: Verified by Visa/Mastercard SecureCode is de standaard voor de beveiliging van internetaankopen.
      • Veilig: u bent beschermd door een extra bevestiging van uw identiteit.
      • Gebruiksvriendelijk: het is naadloos geïntegreerd in het betaalproces van de deelnemende internetwinkels.
      • Gratis: voor deze online diensten hoeven de houders van een Beobank kaart niets te betalen.